Czy wiesz jak wygląda proces tworzenia nadruku na torby papierowe? Jeśli nie, to właśnie w tym tekście przybliżymy Ci przebieg tego działania.
Torby papierowe najczęściej wybierane są ze względu na aspekt ekologiczny oraz wytrzymałość podczas transportowania produktów. A co z efektem wizualnym? Wcale nie muszą być to nudne i szare torby. To właśnie w rękach drukarzy leży przygotowanie projektu i jego realizacja. Jakie metody używane są do nadruków na torby papierowe?
Najprostszą metodą nadruku jest technika sitodruku. Jak to wygląda? W tej technice wykorzystywana jest specjalna siatka, która jest wykonana jednorazowo na konkretne zamówienie. Taka siatka pozwala na umieszczenie grafiki przy pomocy farby na torbę papierową. Siatki w technice sitodruku produkowane są z różnych rodzajów włókien, więc można dopasowywać każdy nadruk do jego skomplikowania nawet w najmniejszych szczegółach. Znak czy grafika wykonana poprzez tą technikę jest nie możliwa do usunięcia. Proces ten w całości wykonywany jest automatycznie po odpowiednim zaprogramowaniu maszyny. Automatyzacja pozwala na wykonanie większej ilości toreb papierowych za jednym razem.
Sprawdź także jak otrzymać leasing na linię produkcyjną.
Fleksodruk to forma drukowania wykorzystywana do pracy z materiałami cechującymi się wsiąkliwością. Plusami tej metody jest wysoka efektywność pracy oraz bardzo dobra jakość wykonania, więc jest to świetna, trwała metoda reklama marki. Fleksodruk jest stale udoskonalany, z tego powodu powstało kilka rodzajów druku, a wszystko zależy od zastosowanej farby czy kształtu podłoża. Torbę papierową w tej metodzie można zadrukować w każdy dowolny sposób, nawet w całości.
Kiedyś nadruki na torby papierowe były stosowane tylko przez wielkie przedsiębiorstwa, ze względu na posiadanie znacząco dużego budżetu. Dzisiaj coraz więcej marek i tych małych i tych średnich decyduję się na wprowadzanie toreb papierowych z nadrukiem. Drukarnie ze względu na to muszą posiadać kilka opcji w swojej ofercie, tak aby spełnić oczekiwania swoich klientów. Jest to jeden z takich biznesów, które warto otwierać, bo rynek opakowań cały czas się rozwija i nie zanosi się na to, aby kiedykolwiek zanikł. Produkty trzeba w coś pakować, a drukarnie na pewno na tym wiele zyskają.